#branding #integreret kommunikation #some

Stimorol Minimints – Retrokampagne rettet mod reklametrætte unge

Hvordan får et nyt produkt synlighed overfor reklameskeptiske Millennials/Generation Z? Og hvordan kan samme koncept leve både på streaming-TV og sociale medier inkl. Snapchat?

Baggrund

Mondelez, der er står bag Stimorol-brandet i Europa, lancerede Mini Mints som en reaktion på et langsomt faldende forbrug af tyggegummi i den yngre målgruppe (læs mere om Millenials og Generation Z her) samt, at forbruget af pastiller og mundfriskere til gengæld er stigende. Men hvordan trænger man gennem støjen for at skabe awareness og relevans i en reklameskeptisk målgruppe?

Løsning

Den overordnede tanke var at tappe ind i målgruppens hang til 80’er-retro – blandt andet drevet og inspireret af serien Stranger Things. Vi lod os derfor inspirere af visualiteten og lydbilledet fra de klassiske arkadespil fra 80’erne i en ramme med tydelig brandidentitet, hvor Stimorol-munden spiser Mini Mints, mens den jages af dårlig-ånde-fremkaldende monstre i form af hvidløg, ost og kaffe …

Da målgruppens medieadfærd typisk er koncentreret omkring digitale/sociale medier, blev der først udviklet et 10 sekunders sponsorspot kombineret med 5 sekunders break bumpers til streaming-TV. Disse spots dannede også udgangspunktet for en række engagerende aktiviteter på Facebook og Instagram.

Mere inspiration?

Selvom der ikke er to dage, der er ens på Connected, rammer vi alle dage med den samme filosofi – nemlig at skabe positiv forandring for vores kunder ved at bygge værdifulde forbindelser mellem brands, medier og mennesker. Det er der kommet masser af inspirerende artikler, værktøjer og cases ud af og dem har vi samlet i bogen “Lad os ramme dagen”.

HENT BOG

TBWA/CONNECTED
St. Kongensgade 59E
1264 København K
CVR: 20180900
Telefon 23 72 45 77
info@tbwa.dk

Vi er et full-service reklamebureau, der har specialiseret os i integreret kommunikation.


 
© connected – ALL RIGHTS RESERVED