#branding #integreret kommunikation #some #trade marketing

Stimorol – It’s not a gum … it’s a campaign!

Katte er ikke bævere og ferskner er ikke numser … her er lidt om, hvordan man afliver en misforstået opfattelse af et helt nyt produkt én gang for alle – og samtidig skaber en masse sjov på de sociale mediers præmisser.

Baggrund

Stimorol nyder godt af et af højt brandkendskab. Men når man både introducerer en serie nye bolsjer og pastiller, er det ironisk nok ikke en fordel, da stort set alle associerer brandet med tyggegummi. Derfor var der behov for en kampagne, der én gang for alle kunne aflive misforståelsen om, at Stimorol Cool Candy er tyggegummi.

Løsning

I virkeligheden er katte ikke bævere, ferskener er ikke numser, auberginer er ikke tissemænd og Stimorol Cool Candy er IKKE et tyggegummi. Med udgangspunkt i den indforståede betydning af forskellige emoticons og slangudtryk blev der skabt en enkel kreativ mekanisme, der – under linjen “It’s NOT a gum” tydeligjorde, at Stimorol Cool Candy er sukkerfrie bolsjer og ikke tyggegummi.

Idéen blev formidlet igennem animerede posts på Facebook og Instagram Stories for bedst at ramme målgruppen, der primært består af Millennials og Generation Z.

Ifølge Mondelezs mediebureau Wavemaker performede kampagnen så godt, at Mondelez valgte at satse yderligere mediekroner på kampagnen og integrere Stimorol Mini Mints i mekanismen.

Mere inspiration?

Selvom der ikke er to dage, der er ens på Connected, rammer vi alle dage med den samme filosofi – nemlig at skabe positiv forandring for vores kunder ved at bygge værdifulde forbindelser mellem brands, medier og mennesker. Det er der kommet masser af inspirerende artikler, værktøjer og cases ud af og dem har vi samlet i bogen “Lad os ramme dagen”.

HENT BOG

TBWA/CONNECTED
St. Kongensgade 59E
1264 København K
CVR: 20180900
Telefon 23 72 45 77
info@tbwa.dk

Vi er et full-service reklamebureau, der har specialiseret os i integreret kommunikation.


 
© connected – ALL RIGHTS RESERVED