#integreret kommunikation #some #web

Sec Datacom – Vild med spild?

Hvordan gør man it-chefer opmærksomme på, at de måske har et problem, når de selv oplever, at virksomhedens it-infrastruktur kører på skinner? Og hvordan skaber man en fælles kampagne, som alle uafhængige forhandlere kan bruge til at opsamle leads?

Baggrund

SEC DATACOM er blandt de førende it-distributører i Norden og har blandt andet et tæt samarbejde med Dell EMC, der er verdens største producent af it-infrastrukturprodukter. I den forbindelse ønskede man en kampagne, der kunne synliggøre fordelene ved at skifte virksomhedens nuværende infrastruktur helt eller delvist ud med Dell EMC’s produkter.

Løsning

I takt med den teknologiske udviklings hastighed og konstante nye krav, kan der nemt opstå “huller” i virksomhedens eksisterende it-infrastruktur. Disse huller medfører spild af alt fra energiforbrug, responstid, værdifulde data, lagringskapacitet og sågar fysisk plads, der også er en omkostning.

I metaforisk forstand kan en infrastrukturløsning fra Dell EMC ikke blot minimere spildet ved at lappe disse huller, men også sikre virksomhedens fremadrettede konkurrencedygtighed gennem en optimering af it-infrastrukturen til fremtidens behov og vækstmuligheder.

Derfor var det ret enkelt at stille den relevante målgruppe det lidt provokerende spørgsmål “Vild med Spild?” – hvilket blev synliggjort i en fysisk DM fremstillet i et bifokalt materiale – ser man spanden i én vinkel er den intakt, men vinkler man den lidt anderledes, kommer alle hullerne frem.

Kampagnens centrale punkt var en lead-genererende landing page, hvor modtagerne kunne få et hurtigt overblik over deres nuværende spild, hvorefter de kunne bestille en mere grundig gennemgang af deres nuværende infrastruktur fra SEC DATACOMs ekspertteam. Udover den fysiske DM, blev der også produceret både materiale til LinkedIn og digitale bannere.

Fakta

Kampagnen blev rigtig godt modtaget – både i SEC DATACOMs forhandlernet og blandt de relevante beslutningstagere i erhvervslivet. Faktisk fungerer den så effektivt, at den i skrivende stund stadig lever i bedste velgående og hver uge genererer nye leads til forhandlerne.

Mere inspiration?

Selvom der ikke er to dage, der er ens på Connected, rammer vi alle dage med den samme filosofi – nemlig at skabe positiv forandring for vores kunder ved at bygge værdifulde forbindelser mellem brands, medier og mennesker. Det er der kommet masser af inspirerende artikler, værktøjer og cases ud af og dem har vi samlet i bogen “Lad os ramme dagen”.

HENT BOG

CONNECTED
Njalsgade 21G, bygning 5, 4. sal
2300 København S
CVR: 20180900
Telefon 23 72 45 77
info@connected.dk

Vi er et full-service reklamebureau, der har specialiseret sig i integreret kommunikation.


 
© connected – ALL RIGHTS RESERVED
Cookies er ikke kun noget vi dypper i kaffen…
Vi bruger cookies for at sikre dig den bedste og mest relevante brugeroplevelse, ikke for at tæppebombe dig med ligegyldigheder som tak for dit besøg.

Læs mere

 


Hent vores gratis kompendium her og kom et par spadestik dybere ned i Integreret Kommunikation.

 

KOMPENDIUM
INTEGRERET KOMMUNIKATION

 


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få et løbende indblik i vores måde at arbejde på, værdifuld viden om nye tendenser og masser af anden inspiration.

 

NYHEDSBREV
GET YOURSELF CONNECTED!