HVORDAN KOMMER DIT BRAND STYRKET UD AF PANDEMIEN?

 

Pandemien har udfordret mange etablerede brands marketingstrategier og vil ikke kun efterlade os med et overskudslager af håndsprit og mundbind, men også med et kommunikationslandskab og en forbrugeradfærd, der med stor sandsynlighed er forandret for evigt. Det er både godt og skidt – nærmere bestemt godt for mulighederne og skidt for vanetænkningen. Men hvad skal der så til for at komme ud af pandemien som et stærkere brand?

Læs mere

KREATIV VÆKST – FORBRUGERE SKAL EROBRES MED HJERTET

Enhver CMO eller Brand Manager har en ambition om at bidrage til virksomhedens bundlinje og dermed også synliggøre marketings rolle som vækstdriver i forhold til virksomhedens øvrige afdelinger. Men det er nemmere sagt end gjort …

Læs mere

DEN INTEGREREDE KUNDEREJSE

I de gode gamle dage (altså indtil lige for nylig) var både marketing og reklame meget nemmere. Der var færre medier og virkemidler til rådighed og brands kunne nemmere kommunikere indefra og ud.

Læs mere

Blogs

#beslutningsadfærd
#branding
#btb
#content marketing
#COVID-19
#detailhandel
#digitale bannere
#film
#inbound marketing
#influencers
#integreret kommunikation
#kreativ vækst
#kreativitet
#kunderejsen
#manipulere eller inspirere
#Micro-influencers
#millenials
#outbound marketing
#personas
#Purpose Marketing
#strategisk vækst-driver
#taktisk kommunikation
#TikTok
#Trade Marketing

Motion graphics-videoer skaber værdifulde forbindelser mellem brands og mennesker

Udover at motion graphics-videoer kan være smukke og se virkelig cool ud, så er de også en unik måde at kommunikere på.

Hvilke marketing tendenser kommer til at sparke r.. i 2021?

Hver år udkommer Deloitte Insights med deres rapport kaldet Global Marketing Trends, der tager udgangspunkt i godt 2500 adspurgte forbrugere fra udvalgte lande samt 405 C-level-erhvervsledere herunder adskillige CMOs for nogle af verdens største brands.

Hvorfor er Trade Marketing en vigtig disciplin?

Trade Marketing og Shopper Marketing er discipliner, som mange reklamebureauer nedprioriterer og som heller ikke altid indgår tungt nok i de strategiske overvejelser i marketingafdelingerne hos mange brands.

Hvordan kommer dit brand styrket ud af pandemien?

Pandemien har udfordret mange etablerede brands marketingstrategier og vil ikke kun efterlade os med et overskudslager af håndsprit og mundbind, men også med et kommunikationslandskab og en forbrugeradfærd, der med stor sandsynlighed er forandret for evigt.

Bliv endnu skarpere inden for marketing automation

Marketing Automation er både en software og en tankegang, der kan automatisere og effektivisere en lang række af dine daglige aktiviteter inden for marketing og salg. Det kan ganske enkelt hjælpe med at skaffe jer flere leads, konvertere dem til kunder og optimere jeres ROI.

Kreativ Vækst – forbrugere skal erobres med hjertet

Enhver CMO eller Brand Manager har en ambition om at bidrage til virksomhedens bundlinje og dermed også synliggøre marketings rolle som vækstdriver i forhold til virksomhedens øvrige afdelinger. Men det er nemmere sagt end gjort …

Sådan styrker marketing sin rolle som strategisk vækst-driver

Marketing – og dermed også CMO’ens rolle som strategisk vækst-driver bliver desværre ofte enten overset eller nedprioriteret på direktionsgangene i mange virksomheder. Her giver vi vores bud på, hvordan brands bedst skaber synlig værditilvækst på bundlinjen gennem strategisk såvel som taktisk kommunikation.

Hvorfor arbejde med integreret kommunikation?

I sin grundbetydning betyder integreret kommunikation ikke blot, at man benytter forskellige medie-kanaler (omnichannel), men at man skaber et effektivt samspil imellem dem.

Den integrerede kunderejse

I de gode gamle dage (altså indtil lige for nylig) var både marketing og reklame meget nemmere. Der var færre medier og virkemidler til rådighed og brands kunne nemmere kommunikere indefra og ud.

Sådan optimerer personaer effekten af digital marketing

Når man arbejder med digital marketing – herunder Content- og SoMe – er det naturligvis sund fornuft at definere en målgruppe først – ligesom i alle andre marketingdiscipliner.

Content marketing is (still) King!

Hvis du er i tvivl om, hvad Content Marketing helt præcist er, så sidder du faktisk med et godt eksempel her på din skærm. For vi har jo – hånden på hjertet – ikke kun skrevet dette blogindlæg for dine blå øjnes skyld, men også for at give dig noget af værdi, der enten får dig til at huske os eller, endnu bedre, får dig til at overveje, om vi måske skal være det bureau, der skal hjælpe dig med at skabe vækst fremover.

Sådan accelererer Inbound Marketing effektiviteten af marketing og salg!

Hvad er Inbound Marketing? I modsætning til traditionel Outbound Marketing, går Inbound Marketing ud på at sætte kunden i centrum ved at fokusere på at skabe og dele interessant, relevant og værdifuldt content, der på den ene eller anden måde hjælper eller assisterer målgruppen med deres udfordringer.

Branding – Kunsten at tænke langsigtet i en helvedes fart …

Den moderne CMO står overfor en lang række store udfordringer. Først og fremmest har den digitale transformation både skabt transparens, disruption, helt nye medier at kommunikere og navigere rundt i samt enorme datamængder, som det kan være svært at udlede reel, brugbar forretningsmæssig værdi af.

Purpose Marketing

Hvor der ikke er noget nyt i at omsætte produktfordele til emotionelle fordele, tager Purpose Marketing differentieringstanken et skridt videre for at sikre brandets fortsatte relevans og værdi for nye og mere krævende målgrupper.

Branding i en digital verden…

Branding er en af de ældste marketingdiscipliner, der i sin moderne betydning af ordet trækker spor helt tilbage til midten af 1800-tallet, hvor industrisamfundets første masseproducerede varer for første gang blev distribueret og markedsført bredt.

BtL – Kan man være taktisk uden at udvande sit brand?

Dit brand er dit vigtigste aktiv, hvis værdi er nøje opbygget over lang tid og sandsynligvis på et fundament af enorme investeringer og en solid, langsigtet strategi.

Business as unusual …

Mange, både på kunde- og bureausiden, har en opfattelse af, at B2B er en langt mere rationelt funderet kommunikationsdisciplin end B2C. Det er både rigtigt og forkert. Rigtigt, fordi der trods alt oftere er behov for at kommunikere en større mængde faktuel information til en større mængde interessenter.

Generation Z

Nu har vi allerede tærsket langhalm på Millennials/Generation Y, så nu er turen kommet til den næste generation – Generation Z.

TikTok

TikTok er efterhånden noget man støder på alle steder og særligt blandt den yngre del af befolkningen, også betegnet som Generation Z, lever TikTok i bedste velgående, over hele verden.

Hvem er egentlig Millennials?

Der er ingen præcis tidsramme for, hvornår man er født som Millennial eller i Generation Y, som de også kaldes. Men generelt dækker betegnelsen dem, der var børn eller blev unge omkring årtusindskiftet – deraf navnet. Altså groft sagt født mellem midten af 80’erne og op til midten af 90'erne.

Influencer Marketing

Som så mange andre marketingdiscipliner, er brugen af influencers/spokespersons heller ikke en helt ny opfindelse. I et historisk perspektiv er vi mennesker jo flokdyr og vi har altid haft en tendens til at følge lederskikkelser eller mennesker, som vi ser op til af den ene eller den anden grund.

Micro-influencers

Forbes Magazine udråbte allerede i 2019 micro-influencers til at blive et af de mest indflydelsesrige ”medier“. Det er der mange grunde til – først og fremmest er micro-influencers en kosteffektiv måde at kommunikere til de ellers så skeptiske og reklametrætte Millennials på.

14 hurtige tommelfingerregler for succesfuld Trade Marketing

Trade Marketing er en reklamedisciplin, der skaber synlighed og værdi omkring dit brands produkter i selve indkøbssituationen. Men derudover rummer Trade Marketing også en kommunikationsmæssig påvirkning af selve handelen og dens disponenter for at sikre, at brandet og dets produkter får maksimal synlighed i (og også gerne udenfor) kategorien.

Ting, som du skal være opmærksom på, når du arbejder med influencers

En influencers troværdighed er en hårfin balancegang mellem det underholdende og det kommercielle. For meget åbenlyst kommercielt indhold mindsker både influencerens troværdighed og effekten af det kommercielle budskab.

Hvorfor er film det stærkeste medie til at nå dine forbrugere?

Det er der mange grunde til. Først og fremmest er levende billeder den mest effektive og engagerende måde at fange vores opmærksomhed på.

Hvorfor overhovedet gå kreativt til værks?

Du er helt sikkert ikke den første, der stiller sig selv det spørgsmål. Helt basalt set er kreativiteten det, der dramatiserer dit produkts eller brands funktionelle og emotionelle fordele, gør dit budskab levende, underholdende og tilføjer den værdi, der i sidste ende skaber både holdning og handling.

”Nej, jeg tager den hér i stedet for“ – Branding, identitet og logodesign

Lad os først slå fast – dit logo, er ikke dit brand eller din identitet. Logodesign, identitetsdesign og branding har alle forskellige roller, som tilsammen former et oplevet image for din virksomhed eller dit produkt.

Skal dit brand manipulere eller inspirere?

Engang hed vi Manipulation A/S. Det var et udmærket selvironisk navn dengang i de glade 90’ere, men tiden løb fra det af flere årsager. Den vigtigste var den stigende rolle, som digitale og sociale medier begyndte at spille i mediebilledet og behovet for at kunne "connecte" med forbrugerne på nye måder – og at kommunikationen pludselig kunne gå begge veje.

Hvad f….. skal vi gøre med digitale bannere?

Bannerannoncer er et af de ældste digitale reklamemedier og har længe været lidt udskældte og stået lidt udenfor det gode selskab, hvad effekt angår.

Trænger dit brand til en ”forlomme“ i detailhandlen?

Allerede i 2020 vil den danske e-handel ifølge Dansk Erhverv være fordoblet i forhold til 2015. Men hvor mange før i tiden var hurtige til at spå de fysiske butikker en snarlig død som følge deraf, tyder Dansk Erhvervs analyser imidlertid på, at de to handelsmetoder tværtimod komplementerer hinanden.

Hvordan kommer COVID-19 til at påvirke forbrugeradfærden på sigt?

”Det er svært at spå – især om fremtiden” – ligesom der heller ikke er nogen, der præcist ved, hvordan den nuværende COVID-19 pandemi og dertilhørende økonomiske usikkerhed kommer til at påvirke vores forbrugeradfærd ...

Den lille Trade Marketing-ordbog

Både Trade Marketing og Shopper Marketing rummer en masse forskellige begreber, hvoraf mange er ret indforståede. Så her kommer en lille ordforklaring, der kort beskriver en del af dem (der er mange flere…) og hvilken rolle de spiller i kommunikationen.

Mere inspiration?

Selvom der ikke er to dage, der er ens på Connected, rammer vi alle dage med den samme filosofi – nemlig at skabe positiv forandring for vores kunder ved at bygge værdifulde forbindelser mellem brands, medier og mennesker. Det er der kommet masser af inspirerende artikler, værktøjer og cases ud af og dem har vi samlet i bogen “Lad os ramme dagen”.

HENT BOG

CONNECTED
St. Kongensgade 59E
1264 København K
CVR: 20180900
Telefon 23 72 45 77
[email protected]

Vi er et full-service reklamebureau, der har specialiseret os i integreret kommunikation.


 
© connected – ALL RIGHTS RESERVED