Derved påbegynder vi en relationsbaseret kunderejse, hvor vi får adgang til data, som kan hjælpe os med at optimere/koordinere medieindsatsen for i første omgang at kunne konvertere dine besøgende på websitet til leads og dernæst gøre dem til reelle kunder.
Hvis du gør det rigtigt godt, vil du skabe ambassadører for dit brand/produkt – som stadig er en af de stærkeste faktorer til vækst.
Skab værdifulde, individuelle databaserede kunderejser
På mange måder er Inbound Marketing den mekanisme, der systematiserer og effektiviserer dine digitale kampagner, skaber værdifulde, individuelle databaserede kunderejser og optimerer koblingen imellem dit content på dit website og italesættelsen af det i blandt andet de sociale medier, e-mailmarketing og betalt trafik.
Disse kunderejser skaber desuden en langt højere grad af tryghed og tillid til dit brand/produkt/virksomhed sammenlignet med traditionel, outbound massekommunikation. Filosofien er, at du skal skabe tillid, før du kan “sælge”.
Hvad kan Inbound Marketing?
Der er mange gode grunde til at benytte sig af Inbound Marketing som en del af virksomhedens salgs- og marketingstrategi. Kort fortalt kan Inbound Marketing:
- Skabe effektiv lead-generering
- Optimere dit mediebudget
- Gøre din ROI målbar på den enkelte kunde
- Konvertere leads til kunder/øge salget
- Øge kundeengagementet
- Skabe langsigtede kunderelationer/ambassadører.
Hvilket i sidste ende skaber vækst og giver dig klare, konkurrencemæssige fordele.
SharpSpring og Propellos
I 2019 blev Connected hovedaktionær i det digitale bureau Propellos, der netop har specialiseret sig i Inbound Marketing – primært gennem automation platformene som HubSpot og SharpSpring (som de er certificerede partnere i) samt i design og implementering af funktionelle websites i både WordPress og Umbraco. Det giver os en række helt unikke muligheder for at kombinere vores eksisterende kreative og strategiske kompetencer med en række digitale mekanismer, der øger, optimerer og præciserer effekten af den integrerede kommunikation, som vi skaber for vores kunder.
Inbound Marketing er tæt koblet til Content Marketing og er i princippet en kundefokuseret systematik, der er baseret på brugen af automatiserede processer. Inbound Marketing sætter mange digitale marketingdiscipliner i system – eksempelvis Marketing Automation, Content Marketing, lead-generation/-nurturing, SEO, SOME-marketing, e-mail marketing, SEM, mfl.
Hvad er SharpSpring?
Kort fortalt er SharpSpring en af de hurtigst voksende onlineplatforme, der samler en række digitale værktøjer, der til sammen faciliterer din inboundstrategi gennem content marketing, SEO/SEM, marketing automation, dataopsamling, lead-generering og lead nurturing.